ZANIM PODEJMIESZ DECYZJĘ

Zanim podejmiesz decyzję:

1. Wstępna konsultacja – jest konieczna. Szczegółowo przedstawiasz problem i oczekiwania związane z zabiegiem operacyjnym. Chirurg powinien zapoznać Cię ze sposobem przeprowadzenia operacji, rodzajem znieczulenia, przewidywanym wynikiem końcowym, okresem pooperacyjnym i wszelkimi możliwymi powikłaniami pooperacyjnymi. Masz prawo zapytać o doświadczenie zawodowe chirurga w tym temacie.
    Ryzyko zawodowe powikłań zawsze istnieje. Należy zadbać o to by było ono minimalne. Zapytaj o cały okres pooperacyjny badania i wizyty kontrolne. Pamiętaj o podpisaniu kontraktu z chirurgiem na wykonanie zabiegu operacyjnego gdzie określisz swoje oczekiwania co do finalnego wyniku operacji.
    Pamiętaj – masz tylko jedno ciało, jedno zdrowie i wiedz że nie można dowolnie (nieodpowiedzialnie) je modelować. Pewnie zmiany są nieodwracalne. Weź to po uwagę zanim podejmiesz decyzję.
  2. Termin operacji – jeżeli stan Twojego zdrowia potwierdzony wynikami badań lekarskich jest dobry – to nie ma istotnych przeciwwskazań do wykonania zabiegu operacyjnego. Jest jednak jedno ale. Po zabiegu operacyjnym jest okres pooperacyjny – czasem dość długi w którym organizm dochodzi do pełni zdrowia.
    Dobra rada – od czerwca do września zapomnij o operacji plastycznej. Znaczna większość zabiegów operacyjnych wymaga noszenia opatrunków modelująco-uciskowych: face lifting, osteotomia nosa, modelowanie piersi – wszczepienie protez piersiowych, plastyka powłok brzusznych, modelowanie ciała-liposukcja tkanki tłuszczowej, ostające małżowiny uszne, modelowanie podbródka, modelowanie ramion, ud, pośladków – co przy wysokiej temperaturze i upałach nasila dyskomfort okresu pooperacyjnego. Również ograniczenie aktywności fizycznej nie działa najlepiej na stan psychiczny. Latem należy odpoczywać i korzystać z urlopu. Masz dziewięć miesięcy na to by się zoperować.
  3. Internet – co raz częściej pacjenci korzystają z ” wiedzy internetowej” i wymieniają swoje opinie na temat kliniki, gabinetu i chirurga który ” zoperował problem”. Znany lekarz, dobry lekarz to portale które często odwiedzają osoby planujące zabieg operacyjny. Istnieje jednak pewne ale. – to “chuligani internetowi” – firmy proponujące pozytywne wpisy opiniotwórcze. Jest ich kilka. Każdy pacjent wyrażając swoją opinię zostawia ślad w internecie. Wystarczy zapytać o zabieg, zespół operacyjny, pobyt w klinice, wizyty kontrolne – intuicja zrobi swoje.